Kasbiy pedagogika fanidan laboratoriya mashg’ulotlari metodik qo'llanma
Keywords:
kasb, mutaxassislik, ixtisoslik, muhandislik, kasb-hunar, loboratoriya, innovatsion faoliyat, kreativAbstract
O’zbekiston Respublikasining “Ta`lim to’g`risida”gi Qonuni hamda “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi”da o’rta maxsus, kasb-hunar ta`limini yangi tipdagi ta`lim muassasi sifatidagi rivoji, pedagog kadrlarni tayyorlash va ularning malakasini oshirish kabi masalalarga alohida e`tibor qaratilgan. Bu masalalarni hal etishda kasb-hunar kollejlarida ishlab chiqarish ta`limini tashkil etish, ta`lim metodlarini tanlash va yangilarini ishlab chiqish davr talabi bo’lib qolmoqda. Kasb-hunar kollejlari tegishli davlat ta`lim standartlari doirasida o’rta maxsus, kasb-hunar ta`limi beruvchi o’quv muassasasi bo’lib, u o’quvchilarning kasb-hunarga moyilligi, bilim va ko’nikmalarini chuqur rivojlantirish, tanlab olingan kasb-hunar bo’yicha bir yoki bir necha ixtisosni beradi. Kasb-hunar kollejlarining o’quv jarayoni ishlab chiqarish ta`limi, tarbiyaviy soatlar, darsdan tashqari tarbiyaviy tadbirlaridan iborat bo’lib, ularning yahlit pedagogik jarayon sifatida takomillashtirilishi amaliy tajriba-sinov ishlari natijalariga ko’ra belgilanadi. Bu jarayon kasb-hunar kollejlarida tegishli yo’nalishdagi mutaxassislik fanlarini o’qitish va ishlab chiqarish ta`limi (mutaxassislik fanlari bo’yicha laboratoriya va amaliy mashg`ulotlar, mashinalarni boshqarishga o’rgatish, o’quv va ishlab chiqarish amaliyoti) ni yuqori metodik saviyada o’tish orqali amalga oshiriladi. Mashg`ulotlarning qayd etilgan tashkiliy shakllari o’quvchilarni tanlagan mutaxassisliklari bo’yicha amaliy faoliyatga tayyorlashda muhim ahamiyat kasb etadi. Kasb-hunar kollejlarida amalga oshiriladigan kasbiy ta`lim natijasida nazariy bilim, ko’nikma va malakalar tizimi shakllantiriladi, ishlab chiqarish ta`limi jarayonida esa o’quvchilar asosan amaliy kasbiy ko’nikma va malakalarni egallaydilar. Bu ikkala mushtarak jarayon mahsuli sifatida muayyan kasb va malakaga ega bo’lgan kichik mutaxassisni tayyorlash ta`minlanadi. Ushbu metodik qo’llanmada kasb-ta`limi o’qituvchilarini tayyorlash jarayonida laboratoriya mashg’ulotlari orqali talabalarni kasbiy kompetetnligi shakllantiriladi.
References
Karimov I.A. Barkamol avlod – O’zbekiston taraqqiyotining poydevori. –T.: Sharq, 1998. 63 b.
Karimov I.A. Yuksak ma`naviyat – engilmas kuch. –T.: O’zbekiston, 2008. -173 b.
Avazboev O.I., Isyanov R.G., Odilboev X. Mehnat ta`limi uslubiyotidan amaliy va laboratoriya mashg’ulotlari. Toshkent, 1993.
Olimov Q. T. Kasb ta`limi uslubiyati. O’quv qo’llanma. –T.: 2006. 164 b.
Sharipov Sh. va b. Kasb ta`lim pedagogikasi (metodik qo’llanma). -T.:TDPU, 2006 y.
Nishonaliev U.N. Kasbiy ta`lim pedagogikasi. O’quv qo’llanma. –T.: TDPU, 2007y.
Abduqudusov O.A., Rashidov H.F Kasb-hunar pedagogikasi. O’quv-uslubiy qo’llanma-T.:2011
Avazboev O.I. Kasb ta`limi metodikasidan amaliy mashg’ulotlar. Metodik qo’llanma. –Toshkent: TDPU, 2007. 30 b.
Muslimov N.A., Qo’ysinov O.A. Kasb ta`limi o’qituvchilarini tayyorlashda mustaqil ta`limni tashkil etish. (Metodik qo’llanma). T.: TDPU, 2006. 52 b.
Muslimov N.A., Sharipov SH.S. O’rta maxsus, kasb-hunar va oliy ta`lim integratsiyasi. Kasb ta`lim metodikasi metodik qo’llanma. -T:TDPU, 2006. 48 b.
Sharipov SH. va b. Pedagogik amaliyot (metodik qo’llanma). -T.: TDPU, 2006. 34 b.
Sharipov SH., Abduraimov Sh. Kasb ta`limi metodikasi fanidan laboratoriya mashg’ulotlari uchun metodik qo’llanma. -T: TDPU, 2007. 147 b.
Eldasheva G.V. Maxsus fanlarni o’qitish metodikasi. – O’MKHTTKMOvaUQT instituti, T. – 2006. 124 b.
Kurbanov SH.E., Saidov X., Axliddinov R. Barkamol avlod orzusi. -T.: SHark, 1998.-154 s.
Tolipov O’.Q., Barakaev M., Sharipov SH.S. Kasbiy pedagogika (ma`ruzalar matni). –T.: “Ofset-print” matbaasi, 2001. –100 b
Kurbanov SH.E., Seytxalilov E.A. Upravlenie kachestvom obrazovaniya. T.: Shark, 2004 g. (russk. yaz.), 2006 y. (o’zbek tilida).
Rashidov H.F. va boshqalar. “Kasbiy pedagogika” blokini o’qitish metodikasi. O’quv-uslubiy qo’llanma (Malaka oshirish va qayta tayyorlash kurslari uchun). –T.: O’MKHTTKMO va UQTI, 2007. – 200 b.
Abdiquddusov.O., Rashidov. H. Kasb-xunar ta`limi pedagogikasi.O’quv qo’llanma.. O’MKHTTKMOvaUQT instituti, T. – 2009. 120 b.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Odil Qo'ysinov
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Litsenziya shartlari
Bu ish Creative Commons Attribution-NoCommercial 4.0 xalqaro litsenziyasi ostida litsenziyalangan. Ushbu litsenziya nusxasini koʻrish uchun http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ saytiga tashrif buyuring yoki Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, AQShga xat yuboring.
Ushbu litsenziyaga muvofiq, siz:
Ulashish — materialni istalgan vosita yoki formatda nusxalash va qayta tarqatish
Moslashtiring - remiks qiling, o'zgartiring va materialga asoslang
Litsenziya shartlariga rioya qilgan holda litsenziar ushbu erkinliklarni bekor qila olmaydi. Quyidagi shartlar asosida:
Atribut - Siz tegishli kredit berishingiz, litsenziyaga havolani taqdim etishingiz va o'zgartirishlar kiritilganligini ko'rsatishingiz kerak. Siz buni har qanday oqilona yo'l bilan qilishingiz mumkin, lekin litsenziar sizni yoki sizning foydalanishingizni ma'qullashini taklif qiladigan tarzda emas.
Notijorat - Siz materialdan tijorat maqsadlarida foydalana olmaysiz.
Hech qanday qo'shimcha cheklovlar yo'q - Siz boshqalarga litsenziya ruxsat bergan har qanday harakatni qonuniy ravishda cheklaydigan qonuniy shartlar yoki texnologik choralarni qo'llay olmaysiz.