Касб таълими ўқитувчиларининг касбий компетентлигини шакллантириш технологияси
Ключевые слова:
Касб таълими, касбий компетентлик, фанлараро компетентлик, креатив фаолият, ўқув-методик таъминот, педагогик билим, шахсий компетентликАннотация
Мазкур монографияда бўлажак касб таълими ўқитувчиларини тайёрлашда уларнинг касбий компетентлигини шакллантириш педаго-гик муаммо эканлиги, касбий компетентликни шакллантириш бўйича амалга оширилган ишлар таҳлили, олий таълим муассасаларида бўла-жак ўқитувчиларнинг касбий ва шахсий камолотини таъминлаш учун педагогик-психологик шарт-шароитларни яратиш, касб таълими ўқи-тувчиларини тайёрлаш жараёни мазмунини компетентлик ёндашув асосида модернизациялаш, касбий компетентлигини шакллантиришнинг хусусиятлари ва ижодий фаолиятнинг ўрни, касбий компетентлигини шакллантиришда таълим технологияларини лойиҳалаш ҳамда касбий компетентлигини шаклланганлик даражасини аниқловчи мезонларни асослаш каби масалалар ўз аксини топган. ИТД-1-148 «Касб таълими мазмунини модернизациялаш асосида ўқитувчилар касбий компетентлигини шакллантириш технологияси» мавзусидаги амалий лойиҳа доирасида бажарилган. Монография узлуксиз таълим тизимида педагогик ва илмий-педаго-гик фаолият олиб бораётган педагог-ходимлар, магистрантлар, катта илмий ходим-изланувчилар ҳамда тадқиқотчилар учун мўлжалланган.
Библиографические ссылки
Ўзбекистон Республикаси Конституцияси. – Т.: «Ўзбекистон», 1992. – 46 б.
Ўзбекистон Республикаси «Кадрлар тайёрлаш Миллий дастури» / Баркамол авлод – Ўзбекистон тараққиётининг пойдевори. – Т.: «Шарқ», 1997. – 31-61 б.
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2012 йил 26 сентябрдаги «Олий таълим муассасалари педагог кадрларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида»ги 278-сонли қарори
Абу Наср Форобий. Рисолалар. Масъул муҳаррир Ўзбекистон Республикаси ФА ҳақиқий аъзоси М.М.Хайруллаев. Тошкент, «Фан» нашриёти, 1975, 71-72 б.
Абу Райҳон Беруний. Танланган асарлар. I-т.Тошкент, 1968, 151 б.
Авлоний А. Танланган асарлар. Икки жилдлик. 2-жилд. – Т.: Маънавият, 1998. –304 б.
Абдуллаева Қ.М. Махсус фанларни ўқитишда бўлажак ўқитув-чиларнинг касбий билим ва кўникмаларини шакллантириш-нинг методик асослари: Дис. … пед. фан.ном. –Т.: 2006. –182 б
Абдуллаева Қ.М. Тикувчилик буюмларини лойиҳалаш ва моделлаштириш асослари. //Ўқув қўлланма. –Т.: «Ёзувчилар уюшмаси», 2006. -150 б
Абдуллаева Қ., Гаипова Н., Гафурова М., Тикувчилик буюмларини лойиҳалаш, моделлаш ва бадиий безаш. //Ўқув қўлланма.-Т.: «Ношир», 2010. 15 б.т.
Абдуллаева Қ.М., Таълим методларидан самарали фойдаланиш йўллари. //Мактаб ва ҳаёт журнали. 2009. № 3. 3 бет.
Абдуллаева Қ.М., Каримова Н. Мустақил таълим жараёнида касб таълими ўқитувчиларини амалий компетентлигини шакллантириш. Олий ва Ўрта махсус, касб-ҳунар таълим тизимида мустақил таълим: муаммо ва ечимлар. Республика илмий-амалий анжумани материаллари. – Гулистон: ГулДУ. 2012 йил. 222-224 бетлар
Абдуллаева Қ.М., Норбўтаева Д.А. Касб таълими (Хизматлар соҳаси) йўналишида мутахассислик фанлари бўйича яратилган ўқув услубий мажмуалардан фойдаланиб талабаларнинг кас-бий компетентлигини шакллантириш. Тафаккур сарчашма-лари. Низомий номидаги ТДПУ. Магистрларнинг илмий-амалий мақолалар тўплами. 2012 йил. 143-144 бетлар
Бабанский Ю.К. Избранные педагогические труды. – М.: «Педагогика», 1989. – 560 с.
Беспалько В.П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. – М.: «Просвещение», 1995. – 336 с.
Выготский Л.С. Избранные психологические исследования. – М., Изд-во АПН РСФСР, 1956. – С.438-452
Гoльперин П.Я. Психология мышления и учение о поэтапном формировании умственных действий /Исследование мышле-ния в советской психологии. Под ред. Е.В. Шороховой. – М., «Наука», 1966. – с. 259-276.
Гришина И.В. Профессиональная компетентность директора школы. Автореф.: дис. … докт.пед.наук. – М.: 2004. – 40 с.
Гершунский Б.С. Педагогическая прогностика: Методология, теория, практика. –Киев.: 1986. – 197 с
Гаипова Н.С., Абдуллаева Қ.М. Тикувчилик технологияси ва жиҳозлари. –Т.: «Ворис», 2007. -230 б
Гаипова Н., Совершенствование профессионально-проектив-ной деятельности будущего педагога. //»Вопросы гуманитарных наук» №4 (48) Россия, Москва. 2010. стр. 175-176
Джураева Б.Р. Формирование педагогической культуры будущих учителей в процессе изучения дисциплин педагогического цикла. – Т.: «Фан», 2003. - 177 с.
Зеер Э.Ф. Личностно-ориентированное профессиональное образование. – Екатеринбург, 1998. – 186 с.
Зеер Э.Ф., Заводчиков Д. Идентификация универсальных ком-петенций выпускников работодателем // Высщее образование в России/ -2007. -№2
Ибн Сино. Тайр қиссаси. «Фалсафий қиссалар» китоби-дан.Тошкент, Ўзадабийнашр, 1963, 15-б.
Кaн–Калик В.А., Никандров Н.Д. Педагогическое твор-чество. –М.: Педагогика, 1990. – 144 с.
Козырева О.А. Компетентность современного учителя: современная проблема определения понятия. //Стандарты и мониторинг в образовании.–2004.– № 2. – с.48-51.
Қўйсинов О. Касб таълими ўқитувчиларининг касбий компе-тентлигини шакллантиришда мустақил амалий фаолият аха-мияти. Ўқитувчиларнинг замонавий ахборот-коммуникация технологиялар бўйича компетентлиги: муаммо ва ечимлар. Вазирлик тизимидаги олий таълим ва илмий-тадқиқот муас-сасалари миқёсида илмий-амалий анжумани материаллар. – Тошкент: ТДПУ. 2012 йил. 246-249 бетлар
Кыверялг А.А. Методы исследования в профессиональной педагогике.–Таллин: Валгус, 1980. – 460 с.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. – Изд. 2-е. – М.: Политиздат., 1975. – 304 с.
Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения. – М., 1981. – 185с.
Лукъянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя // Педагогика. – 2001. – № 10. – с. 56-61.
Муслимов Н.А. Касб таълими ўқитувчиларини касбий шакллантиришнинг назарий – методик асослари.: Дис. ... пед. фан. докт. – Т.: 2007. – 275 б
Муслимов Н.А., Волкова С.Р., Яркулов Р.Я., «Касб таълими» таълим йўналиши бўйича бакалаврлар тайёрлаш ўқув-режа-лаштириш ҳужжатларининг мазмунини лойиҳалаш. //Илмий-методик тавсия.-Т.: «Ўзбекистон» нашриёт-матбаа ижодий уйи, 2010. 120 бет
Муслимов Н.А., Абдуллаева Қ.М., Гаипова Н.С., Битирув малакавий ишларини тайёрлаш. //Методик тавсиянома.-Т.: Низомий номидаги ТДПУ, 2010. 60 бет.
МуслимовН.А. Бўлажак касб таълими ўқитувчиларини касбий шакллантириш. Монография. – Т.: Фан, 2004.– 126 б
Муслимов Н.А., Қўйсинов О.А. Касб таълими йўналиши бакалаврларини тайёрлашда мустақил таълимнинг аҳамияти. // Ж. Мактаб ва ҳаёт. – 2004. – № 1. – Б. 18-20.
Муслимов Н.А., Толипова Ж.О., Шарипов Ш.С., Исянов Р.Г. Касбий малака ва педагогик маҳорат йўналиши бўйича олий таълим муассасалари профессор-ўқитувчилар малакасини оши-ришни ташкил этиш. //Методик қўлланма. -Т.: «Тараққиёт ИИЧ» нашриёти. 2010. 105 бет
Муслимов Н.А., Абдуллаева Қ.М., Мирсолиева М., «Педагогик маҳорат» фанидан ўқув-методик мажмуа. //Ўқув-услубий қўлланма. –Т.: «Фан технологиялари», 2011. 322 б
Муслимов Н.А., Гаипова Н,. Халилова Н., «Умумий психо-логия» фанидан ўқув методик мажмуа. //Ўқув-услубий қўлланма. –Т.: «Фан ва технологиялари», 2011. 290 б
Муслимов Н.А., Гаипова Н,. Арипова С., «Ёш физиологияси ва гигиена» фанидан ўқув методик мажмуа. //Ўқув-усулубий қўлланма. –Т.: «Фан ва технологиялари», 2011. 254 б
Муслимов Н.А., Қўйсинов О.А., Шарипов Ш.С., «Касб таълими педагогикаси» фанидан ўқув методик мажмуа. //Ўқув-услубий қўлланма. –Т.: «Фан ва технологиялари», 2011. 20 б.т
Муслимов Н.А., Уразова М.Б., Реализация контекстного подхода при подготовке будущего педагога к профессио-нальной деятельности. //Вестник ЦМО МГУ, 2010, №4. стр. 45-48.
Муслимов Н.А., Реализация контекстного подхода при подго-товке будущего педагога к профессиональной деятельности. //Вестник ЦМО МГУ, 2010, №4. стр. 45-48.
Муслимов Н.А., Формирование профессиональной компетен-ции у будущих педагогов на основе применения информацион-ных технологий. //»Образование через всю жизнь» непрерыв-ное образование в интересах устойчивого развития. Труды между-народного сотрудничест-ва. Вып. 9. Санкт-Петербург, 2011. стр. 604-606.
Муслимов Н.А., Абдуллаева Қ.М., Куйсинов О.А.. Меҳнат таълими 5-синф учун дарслик. Тошкент, «Шарқ» нашриёти, 2012 йил, 15 б.т.
Муслимов Н.А., Н.Каримова. Касб таълими ўқитувчиларининг амалий компетентлигини шакллантириш технологияси. Тош-кент, «Иқтисодтиёт» нашриёти, 2012 йил, 4 б.т.
Муслимов Н.А. Формирование профессиональной компетен-ции будущих педагогов основе применения информационных и педагогических технологий. Россия Федерацияси Чита шаҳри, Молодой ученый. 2012 – г. - №1. 0,36 б.т.
Муслимов Н. Касб таълими ўқитувчилари амалий компетент-лигини шакллантиришда ихтисослик фанларини ўрни. Педа-гогик таълим (илмий-назарий ва методик журнал) 2012 йил, 61-64 бетлар
Муслимов Н.А., Гаипова Н.С. Касб таълими ўқитувчиларини амалий компетентлигини шакллантиришда индивидуал психо-логик хусусиятлар. Ўқитувчиларнинг замонавий ахборот-коммуникация технологиялар бўйича компетентлиги: муаммо ва ечимлар. Вазирлик тизимидаги олий таълим ва илмий-тадқиқот муассасалари миқёсида илмий-амалий анжумани материаллари. – Тошкент: ТДПУ. 2012 йил. 12-15 бетлар
Муслимов Н.А., Гаипова Н.С. Бўлажак ўқитувчилар касбий компетентлигини шакллантиришда касб таълими мазмунини лойиҳалаштиришнинг аҳамияти. Олий ва Ўрта махсус, касб-ҳунар таълим тизимида мустақил таълим: муаммо ва ечимлар. Республика илмий-амалий анжумани материаллари. – Гулистон: ГулДУ. 2012 йил. 35-37 бетлар
Маркова А.К. Психология профессионализма.–М.: Знание, 1996. – 308 с.
Маркова А.С. Технология массового тестирования студентов: Учебное пособие. – М., 1996.
Матросова Н.Л. Деловая игра в подготовке учителя. – М., 1997.
Назарова Б.А. Касб-ҳунар коллежи ўқитувчилари касбий ком-петентини тарбиялашнинг психологик муаммолари. // Олима аёлларнинг фан-техника тараққиётида тутган ўрни. Республика илмий-амалий анжумани материаллари.-Тошкент.2007.- Б.76-78.
Назарова Б.А. Педагогика коллежлари бўлғуси ўқитувчила-рининг касбий лаёқатини тарбиялаш: Дис. … пед. фан. ном. – Т.: 2009. – 170 б.
Немов Р.C. Статистический анализ экспериментальных данных и способов наглядного представления результатов. – М.: «Просвещение», 1992. – 550 с.
Нишоналиев У. Таълим стандарти ва педагогик иннова-циялар. // Халқ таълими. – Тошкент, 1999. – № 6. – Б. 28-31.
Нишонова З. Мустақил фикр ривожланганлигининг пси-хологогик мезонлари // Халқ таълими. –Тошкент, 2001. –№ 1. 34-37 б.
Нуридинов Б.С. Касб таълими ўқитувчилари малакасини оширишда фаол ўқитиш методларидан фойдаланиш. Пед. фан. номз. … дисс. – Т., 2002. – 146 б.
Олий луғат – маълумотнома таълим. Академик С.С.Ғу-ломов таҳрири остида. Тузувчилар: М.Х.Саидов, Л.В.Пе-регудов, З.Т.Тоҳиров.Олий таълим (луғат -маълумотнома). –Т.: «Молия» нашриёти, 2003, 456 б.
Олий таълим. Меъёрий-ҳуқуқий ва услубий ҳужжатлар тўплами. – Т.: «Истиқлол», 2004. – 511 б.
Образцов П.И. Психолого-педагогическое исследование: методология, методы, методика. – Орел, 2003. – 295 с.
Орлов В.И. О дидактической сущности обучения //Специалист. – 1998. – № 7. – с. 28-31.
Есипов Б.П. Самостоятельная работа учащихся на уроках. – М.: 1991. – 182 с.
Педагогика: педагогические теории, системы, технологии: Учеб.пособие. /Под ред. С.А. Смирнова. – М.: Издат. центр «Академия», 1999. – 512 с.
Педагогика / А.Қ.Мунавваровнинг умумий таҳрири остида. –Т.: «Ўқитувчи», 1996. –200 б.
Мутахассислик фанларини ўқитиш методикаси. Тошкент, 2010. –400 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии.–СПб.:Питер, 2006. – 713.
Скаткин М.Н. Проблемы современной дидактики. – М.: Педагогика, 1984. – 95 с.
Сайидаҳмедов Н.С. Ўқитувчининг педагогик тизимда тутган ўрни //Халқ таълими. – Тошкент, 1993. – № 6-7. – Б. 9-12.
Селевко Г. Педагогические технологии на основе дидак-тического и методического усовершенствования УВП – М.: 2005.
Сластенин В. А., Руденко Н. Г. О современных подходах к подготовке педагога // Педагогика. - 1999. - № 6. - с. 55-62
Сластенин В.А., Подымова Л.С. Педагогика: инновационная деятельность. – М., 1997
Тугешев Р.Х. К вопросу системной психодиагностики психологической компетентности субъектов профессиональной деятельности. /Тугешев Р.Х. Режим доступа: [http:/www.psycheya.ru/]
Форобий А. Н.Фозил одамлар шаҳри.–Т.:Халқ мероси,1993.–224 б.
Чошанов М.А. Дидактические конструкции гибкой технологии обучения //Педагогика. – 1997. – № 2.
Шарипов Ш.С. Касбий таълим педагогикаси.–Т.:ТДПУ, 2005.–54 б.
Ўзбекистон Республикаси узлуксиз таълим стандартларининг давлат тизими. Олий таълим /5140900 - Касб таълими «5810300 – Сервис» йўналиши зарурий мазмуни ва бакалавр-ларнинг тайёргарлик даражасига қўйиладиган талаблар./ -Т.: 2004. -32б.
Ўзбекистон Республикаси узлуксиз таълимнинг Давлат таълим стандартлари. Олий таълимнинг Давлат таълим стандарти. 5111000 – Касб таълими (5610100 – Хизматлар соҳаси (Сер-вис)) таълим йўналиши бўйича бакалаврларнинг тайёргарлик даражаси ва зарурий билимлар мазмунига қўйиладиган талаблар. -Т.: 2011. -40б.
Ўзбекистон Республикасида педагогик таълим концепцияси. – Т.: ЎзПФИТИ, 1995. – 20 б
Юзликаев Ф.Р. Интенсификация процесса дидактической подготовки будущего учителя в педагогическом инсти-туте. –Т.: Фан, 1995. –203
Якунин В.А. Педагогическая психология: Учеб.пособие. – СПб.: 1998. – 639 с.
Йўлдошев Ж.Ғ., Усмонов С.А. Педагогик технология асослари. – Т.: «Ўқитувчи», 2004. – 101 б.
Ходжабоев А.Р. Научно педагогические основы учебно-методического комплекса подготовки учителя труда. Дис. .. док. пед. наук. –Т.: 1992. -406 с
Ҳасанбоева О., Ҳасанбоев Ж., Ҳамидов Ҳ. Педагогика тарихи: Ўқув қўлланма.- Т.:№Ўқитувчи№, 1997.-248б.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2024 Odil Qo'ysinov
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Условия лицензии
Эта работа доступна под лицензией Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Чтобы просмотреть копию этой лицензии, посетите http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ или отправьте письмо по адресу Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, США.
По этой лицензии вы можете:
Поделиться — копируйте и распространяйте материал на любом носителе и в любом формате.
Адаптируйте — делайте ремиксы, трансформируйте и дорабатывайте материал.
Лицензиар не может отозвать эти свободы, если вы соблюдаете условия лицензии. На следующих условиях:
Атрибуция. Вы должны указать соответствующую ссылку, предоставить ссылку на лицензию и указать, были ли внесены изменения. Вы можете сделать это любым разумным способом, но не таким образом, который бы предполагал, что лицензиар одобряет вас или ваше использование.
Некоммерческое использование — вы не имеете права использовать материал в коммерческих целях.
Никаких дополнительных ограничений. Вы не имеете права применять юридические условия или технологические меры, которые юридически запрещают другим делать все, что разрешено лицензией.