O’QUVCHILARNING AQLIY FAOLIYATINI RIVOJLANTIRISH VA BILIMLARNI O’ZLASHTIRISHDA INTERFAOL O’QITISH USULLARNING O’RNI

Авторы

  • Dildora Dilshodova Nordik Xalqaro Universiteti

Ключевые слова:

interfaol o’qitish, an’anaviy uslublar, o’qituvchining roli, o’quvchilar, ta’lim

Аннотация

Asosan ma’ruzalarga tayanadigan an’anaviy o’qitish usullari va yodlash talabalarni jalb qilishda yoki yuqori darajadagi fikrlash qobiliyatlarini rivojlantirishda passiv va samarasizligi uchun uzoq vaqtdan beri tanqid qilingan. So’nggi o’n yilliklarda ta’lim mutaxassislari munozara, muammolarni hal qilish faoliyati va boshqa hamkorlikdagi mashqlar orqali talabalarni o’quv jarayoniga faol jalb qiladigan ko’proq interaktiv o’qitish yondashuvlarini qo’llab-quvvatladilar. Bunday usullar o’quvchilarda ko’proq aqliy faollikni rag’batlantiradi va o’qituvchilarga har bir talabaning tushunish darajasini aniqroq aniqlashga imkon
beradi deb ishoniladi. Ushbu maqolada interfaol o’qitish usullari talabalarning aqliy qobiliyatlarini rivojlantirish va ularning bilim olishlarini baholashda qanday muhim rol o’ynashi mumkinligi o’rganiladi.

Библиографические ссылки

Verbitskiy A. A. Platonova N. A. kognitiv va kasbiy motivatsiyani shakllantirish. M.: Ma’rifat, 1996 Yil. 246 s.

Galperin N. talabalarni o’qitish va aqliy rivojlantirish metodikasi. M.: Pedagogika, 1995 Yil. 324 s.

Galperin P. yu. talabalarda aqliy harakatlarni shakllantirish bo’yicha tadqiqotlarni rivojlantirish. M.: Pedagogika, 1992. 284 s.

Myunsterberg G. psixologiya va pedagogika. M., 1997 yil.

Avdeev V. V. muammoli vaziyatlarni hal qilish psixotexnologiyasi. Qozon, 1987 yil. 262 s.

Abramova G. S. amaliy psixologiyaga kirish. Yekaterinburg, 1999 yil. 244s.

Загрузки

Опубликован

2024-05-28

Выпуск

Раздел

Исследовательские статьи