INTEGRATING TECHNOLOGY INTO ESP CLASSE
Аннотация
In order to better understand how clickers and English learning applications can improve student engagement and language acquisition, this study examines how technology can be used into English for Specific Purposes (ESP) classrooms. There were two groups in the study: the experimental group and the control group. During the lessons, the experimental group used clickers to get real-time feedback and ask interactive questions. Outside of the classroom, English learning applications were also used to improve listening comprehension, grammar, and vocabulary. The experimental group outperformed the control group in terms of participation, instant comprehension, and retention, according to the results, making it clear that these technologies have the potential to foster a more engaging and encouraging ESP learning environment. In discussing the ramifications of these findings, this paper highlights how well-chosen devices can greatly improve.
Библиографические ссылки
Caldwell, J. E. (2007). Clickers in the large classroom: Current research and best-practice tips. CBE Life Sciences Education, 6(1), 9-20.
Chapelle, C. A. (2003). English Language Learning and Technology: Lectures on Applied Linguistics in the Age of Information and Communication Technology. John Benjamins Publishing.
Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2011). Teaching and researching motivation. Routledge.
Dudeney, G., & Hockly, N. (2012). How to Teach English with Technology. Pearson.
Godwin-Jones, R. (2011). Emerging technologies: Mobile apps for language learning. Language Learning & Technology, 15(2), 2-11.
Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach. Cambridge University Press.
Hwang, G. J., Lai, C. L., & Wang, S. Y. (2015). Seamless flipped learning: A mobile technology-enhanced flipped classroom with effective learning strategies. Journal of Computers in Education, 2(4), 449-473. https://doi.org/10.1007/s40692-015-0043-0
Kay, R. H., & LeSage, A. (2009). Examining the benefits and challenges of using audience response systems: A review of the literature. Computers & Education, 53(3), 819-827. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2009.05.001
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2024 Jasmina Turg`unboyeva , Nafisa Adamboyeva
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Условия лицензии
Эта работа доступна под лицензией Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Чтобы просмотреть копию этой лицензии, посетите http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ или отправьте письмо по адресу Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, США.
По этой лицензии вы можете:
Поделиться — копируйте и распространяйте материал на любом носителе и в любом формате.
Адаптируйте — делайте ремиксы, трансформируйте и дорабатывайте материал.
Лицензиар не может отозвать эти свободы, если вы соблюдаете условия лицензии. На следующих условиях:
Атрибуция. Вы должны указать соответствующую ссылку, предоставить ссылку на лицензию и указать, были ли внесены изменения. Вы можете сделать это любым разумным способом, но не таким образом, который бы предполагал, что лицензиар одобряет вас или ваше использование.
Некоммерческое использование — вы не имеете права использовать материал в коммерческих целях.
Никаких дополнительных ограничений. Вы не имеете права применять юридические условия или технологические меры, которые юридически запрещают другим делать все, что разрешено лицензией.