O‘QUVCHILARNING O‘Z-O‘ZINI BOSHQARISH QOBILIYATLARINI RIVOJLANTIRISH ORQALI MUSTAQIL O‘QISHNI OSHIRISH
Keywords:
mustaqil ta'lim, o‘z-o‘zini boshqarish, o‘qish strategiyalari, vaqtni boshqarish, motivatsiya, o‘quv jarayoni, o‘z-o‘zini baholashAbstract
Ushbu tezisda o‘quvchilarning o‘z-o‘zini boshqarish qobiliyatlarini rivojlantirish orqali mustaqil o‘qishni oshirish masalasi tahlil qilinadi. Mustaqil ta'lim o‘quvchilarning o‘z imkoniyatlarini anglash, maqsadlar belgilash va ularni amalga oshirish jarayonida muhim ahamiyatga ega. Tezisda o‘z-o‘zini boshqarish qobiliyatining asosiy komponentlari, jumladan, vaqtni boshqarish, o‘rganish strategiyalarini tanlash va motivatsiya tahlil qilinadi. O‘qituvchilarning bu jarayondagi roli va o‘quvchilarga ko‘rsatiladigan yordamning ahamiyati, shuningdek, o‘quvchilarning o‘z-o‘zini baholash va o‘zaro fikr almashish imkoniyatlari ko‘rib chiqiladi. Natijada, mustaqil o‘qishning samaradorligini oshirish uchun o‘quvchilarning o‘z-o‘zini boshqarish qobiliyatlarini rivojlantirishning zarurligi va usullari haqida tavsiyalar beriladi. Ushbu ish O‘zbekiston ta'lim tizimida o‘quvchilarning mustaqil ta'lim faoliyatini yanada samarali qilishga xizmat qiladi.
References
Anvarov, B. (2020). O'zbekiston ta'lim tizimida mustaqil o'qish. Tashkent: Ta'lim.
Ibragimov, A. (2018). O'quvchilarning o'z-o'zini boshqarish qobiliyatlarini rivojlantirish. Tashkent: O'zbekiston Milliy Universiteti.
Rahmonov, D. (2019). Mustaqil ta'lim: nazariya va amaliyot. Tashkent: Fan va texnologiya.
Qodirov, O. (2021). Ta'lim jarayonida motivatsiya va o'z-o'zini rag'batlantirish. Tashkent: O'zbekiston Davlat Pedagogika Universiteti.
Teshaboev, R. (2022). O'zbekiston ta'lim tizimida raqamli ta'lim resurslari. Tashkent: O'zbekiston Respublikasi Ta'lim vazirligi.
G'ofurov, A. (2023). Mustaqil ta'lim va uning shaxsiy rivojlanishga ta'siri. Tashkent: O'zbekiston Respublikasi Innovatsion rivojlanish vazirligi.
Usmonova, L. (2021). O'quvchilarning mustaqil o'qishga tayyorgarligi. Tashkent: O'zbekiston Milliy Kengashi.
Mirzaeva, S. (2020). Ta'lim muhitida o'zaro fikr almashish. Tashkent: O'zbekiston Ta'lim Akademiyasi.
Abdullayeva, F. (2022). O'z-o'zini baholash vositalari: ta'lim jarayonida.Tashkent: O'zbekiston Respublikasi Oliy va o'rta maxsus ta'lim vazirligi.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Shukur Yuldashev
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Litsenziya shartlari
Bu ish Creative Commons Attribution-NoCommercial 4.0 xalqaro litsenziyasi ostida litsenziyalangan. Ushbu litsenziya nusxasini koʻrish uchun http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ saytiga tashrif buyuring yoki Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, AQShga xat yuboring.
Ushbu litsenziyaga muvofiq, siz:
Ulashish — materialni istalgan vosita yoki formatda nusxalash va qayta tarqatish
Moslashtiring - remiks qiling, o'zgartiring va materialga asoslang
Litsenziya shartlariga rioya qilgan holda litsenziar ushbu erkinliklarni bekor qila olmaydi. Quyidagi shartlar asosida:
Atribut - Siz tegishli kredit berishingiz, litsenziyaga havolani taqdim etishingiz va o'zgartirishlar kiritilganligini ko'rsatishingiz kerak. Siz buni har qanday oqilona yo'l bilan qilishingiz mumkin, lekin litsenziar sizni yoki sizning foydalanishingizni ma'qullashini taklif qiladigan tarzda emas.
Notijorat - Siz materialdan tijorat maqsadlarida foydalana olmaysiz.
Hech qanday qo'shimcha cheklovlar yo'q - Siz boshqalarga litsenziya ruxsat bergan har qanday harakatni qonuniy ravishda cheklaydigan qonuniy shartlar yoki texnologik choralarni qo'llay olmaysiz.