DECODING ENGLISH IDIOMS: COGNITIVE, CULTURAL, AND PEDAGOGICAL PERSPECTIVES
Аннотация
This research paper examines the intricate relationship between English idioms, culture, cognition, and language acquisition. Idioms serve as linguistic windows into cultural nuances and cognitive frameworks, highlighting their significance in communication and education. By exploring cognitive frameworks, cultural implications, and pedagogical strategies, this paper aims to provide a comprehensive understanding of the challenges and strategies associated with teaching and learning English idioms. The findings underscore the importance of integrating cognitive and cultural insights into idiom instruction to enhance comprehension and language proficiency.
Библиографические ссылки
Yelena, S., Milkevich. (2024). 1. Idiomatic meaning as a cognitive comlex (on the example of english idioms). Izvestiâ Ûžnogo federalʹnogo universiteta, doi: 10.18522/1995-0640-2024-2-60-69.
Qianyue, Shang. (2024). 2. Teaching English Idioms from the Perspective of Translation under the Conceptual Integration Theory. Lecture Notes in Education Psychology and Public Media, doi: 10.54254/2753-7048/34/20231937.
Subhi, Al-Hamdun., Saloom, Al, Mozari. (2024). 3. Exploring the Contribution of Film and Music in Learning English Idioms. doi: 10.62583/rseltl.v2i1.33.
В., І., Цибрій. (2020). 6. Особливості компаративних ідіом в англійській мові.
Serhiy, Potapenko. (2020). 5. Complex cognitive study of english idioms: а case of eye-units. doi: 10.24144/2663-6840.2020.2.(44).276-281
Yulia, S., Perevezentseva., Ю.С., Перевезенцева. (2015). 7. Towards Lexicographic Description of Idioms in the English Language: Comparative Analysis. Journal of Siberian Federal University, doi: 10.17516/1997-1370-2015-8-11-2572-2581
Nyssa, Bulkes., Darren, Tanner. (2017). 8. “Going to town”: Large-scale norming and statistical analysis of 870 American English idioms. Behavior Research Methods, doi: 10.3758/S13428-016-0747-8
Huo, Ying., Song, Yan. (2020). 9. English Idioms Interpretation in Perspective of Cognitive Semantics. Us-China Foreign Language, doi: 10.17265/1539-8080/2020.03.003
Wenjuan, Shi. (2015). 10. Comparison and Contrast between English and Chinese Idioms from Cultural Connotation Perspective. Studies in Literature and Language, doi: 10.3968/N
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2024 Abror Shaymardanov
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Условия лицензии
Эта работа доступна под лицензией Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Чтобы просмотреть копию этой лицензии, посетите http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ или отправьте письмо по адресу Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, США.
По этой лицензии вы можете:
Поделиться — копируйте и распространяйте материал на любом носителе и в любом формате.
Адаптируйте — делайте ремиксы, трансформируйте и дорабатывайте материал.
Лицензиар не может отозвать эти свободы, если вы соблюдаете условия лицензии. На следующих условиях:
Атрибуция. Вы должны указать соответствующую ссылку, предоставить ссылку на лицензию и указать, были ли внесены изменения. Вы можете сделать это любым разумным способом, но не таким образом, который бы предполагал, что лицензиар одобряет вас или ваше использование.
Некоммерческое использование — вы не имеете права использовать материал в коммерческих целях.
Никаких дополнительных ограничений. Вы не имеете права применять юридические условия или технологические меры, которые юридически запрещают другим делать все, что разрешено лицензией.