YOSHLAR TARBIYASINI YUKSALTIRISHDA MA'NAVIY TADBIRLARNING O‘RNI

Authors

  • Ra’no Kushinova Musiqa ta’limi va madaniyatshunoslik kafedrasi dotsenti

Abstract

O‘zbekiston Respublikasi yangi hayot uchun-yangi O‘zbekiston uchun shiori ostida rivoj topib borar ekan, yurtimizda ma'naviy – ma'rifiy tadbirlarni amalga oshirish borasida milliy qadriyatlarni tiklash, shular asosida yaratilgan milliy bayramlar, ommaviy marosimlarni qayta bunyod etish ishlariga alohida jiddiy tus berilmoqda. "Ma'naviy-ma'rifiy faoliyat - bu insonlarning ma'naviy, ma'rifiy, ahloqiy qarashlariga oid tushunchalarni qamrab oladigan jarayonlardan hisoblanib, aniq reja asosida o'tkaziladigan tadbirlar asnosida amalga oshiriladigan ishlar majmuasidir". Мa'lumki, "ma'naviyat" va "ma'rifat" tushunchalarining ko'pincha birgalikda qo'llanishi ma'naviy-ma'rifiy ishlarda ta'lim va tarbiya uyg'unligini nazarda tutadi. Ayniqsa, ta'lim muassasalarida buning ahamiyati, dolzarbligi yuz barobarga oshadi. Aytib o'tganimizdek, ma'naviyat bevosita ma'rifat tushunchasi bilan uzviy bog'liqdir. Chunki, bilish orqali juda ko'p muammolarni bartaraf qilish mumkin.

References

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoevning mamlakatimizni 2016 yilda ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning asosiy yakunlari va 2017 yilga mo‘ljallangan iqtisodiy dasturning eng muhim ustuvor yo‘nalishlariga bag‘ishlangan Vazirlar Mahkamasining kengaytirilgan majlisdagi ma`ruzasi. “Xalq so‘zi” gazetasi. 2017 yil 16 yanvar. 11-son.

Panjiyev Q. “O’zbek musiqasining qatlamlari” T. 2016 y. Asqarova O‘.M. Pedagogikadan amaliy mashqlar va masalalar (Bakalavriatning barcha pedagogik yo‘nalishlari uchun o‘quv-uslubiy qo‘llanma). NamDU. – T.: Istiqlol, 200.

T. Ortiqov, Musiqa o’qitish metodikasi va maktab repertuari, T., 2012 y.

Published

2024-12-20