THE IMPORTANCE OF READING COMPREHENSION SKILLS IN LANGUAGE LEARNING
Аннотация
The importance of reading comprehension skills in language learning cannot be overestimated. They provide a foundation for the development of vocabulary, grammar and general language skills, as well as the ability to understand and analyze complex texts. Much depends on German teachers, as they can help their students develop these important skills. Students, in turn, also need to try to actively work with books and educational material, read a lot and develop their language skills. This article examines the importance of reading comprehension skills as critical to success in learning German language.
Библиографические ссылки
Matalyga S.A. Formation of grammatical reading skills based on the development of the mechanism of anticipation: German language, non-linguistic university. - M., 2009.- 236 p.
Folomkina S.K. Teaching reading in a foreign language in a non-linguistic university. - M.: Higher. school, 2005. - 255 p.
Zharkova T.I. Methodology of work on reading in purpose of increasing motivation to study German language in economic university. // Russia: trends and development prospects, 2018.
Zelenetsky A.L. Theoretical course of German as a second foreign language: Proc. allowance. - M.: Flinta; Nauka, 2012. -288 p.
Adler C.R. Seven Strategies to Teach Students Text Comprehension // https://www.readingrockets.org/article/seven-strategies-teach-students-text-comprehension
Нарбекова, З. (2024). Педагогические технологии и методы чтения и понимания немецкого языка. In Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice (pp. 79-82).
Нарбекова, З. Т. ЭТАПЫ РАБОТЫ С ТЕКСТОМ И ФОРМИРОВАНИЕ РАЗЛИЧНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ИЗВЛЕЧЕНИЯ ИНФОРМАЦИИ ИЗ ТЕКСТА НА УРОКЕ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА. TASHKENT STATE UNIVERSITY OF ECONOMICS, 334.
Isakova, M. (2024). TA’LIMDA FIN TAJRIBASI VA O ‘QITUVCHILAR TAYYORLASH TIZIMI. Nordic_Press, 1(0001).
Azizova, D. (2024). Activity portfolio and summary description. Nordic_Press, 2(0002).
Naima, R. (2023). APPLICATION OF THE METHOD OF INTEGRATED LEARNING IN A NON-LANGUAGE UNIVERSITY. Gospodarka i Innowacje., 32, 143-145.
Kambarova, D., & Chernova, N. (2024). SCIENTIFIC AND INNOVATIVE SOLUTIONS FOR THE ORGANIZATION OF INDEPENDENT EDUCATION. International Journal of World Languages, 4(1).
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Категории
Лицензия
Copyright (c) 2024 Zuxra Narbekova
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Условия лицензии
Эта работа доступна под лицензией Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Чтобы просмотреть копию этой лицензии, посетите http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ или отправьте письмо по адресу Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, США.
По этой лицензии вы можете:
Поделиться — копируйте и распространяйте материал на любом носителе и в любом формате.
Адаптируйте — делайте ремиксы, трансформируйте и дорабатывайте материал.
Лицензиар не может отозвать эти свободы, если вы соблюдаете условия лицензии. На следующих условиях:
Атрибуция. Вы должны указать соответствующую ссылку, предоставить ссылку на лицензию и указать, были ли внесены изменения. Вы можете сделать это любым разумным способом, но не таким образом, который бы предполагал, что лицензиар одобряет вас или ваше использование.
Некоммерческое использование — вы не имеете права использовать материал в коммерческих целях.
Никаких дополнительных ограничений. Вы не имеете права применять юридические условия или технологические меры, которые юридически запрещают другим делать все, что разрешено лицензией.