TURIZM SOHASINI RIVOJLANTIRISH YO’NALISHLARINING ILMIY NAZARIY ASOSLARI
Ключевые слова:
Turizm sektori, turizm salohiyati, turizm resurslari, integral usul, mintaqaАннотация
Bugungi kunda turizm industriyasini rivojlantirish masalasi tobora dolzarb bo‘lib bormoqda, chunki bu tarmoq har bir mamlakat iqtisodiy tizimining muhim tarkibiy qismi hisoblanadi. Turizm rivojiga tashqi omillar eng katta ta’sir ko‘rsatadi: tabiiy ofatlar, urushlar, iqtisodiy inqirozlar, pandemiyalar butun dunyo bo‘ylab turizm industriyasining rivojlanishiga beqaror ta’sir ko‘rsatdi. Muayyan mamlakat yoki mintaqaning turizm sanoatiga salbiy hodisalarning ta'sirini oldini olish yoki kamaytirish uchun tashqi omillarning ta'sirini oldindan bilish, ularning eng muhimlarini aniqlash va tahdidlarni imkoniyatlarga aylantirish bo‘yicha strategik chora-tadbirlarni ishlab chiqish juda muhimdir. Belgilangan muammoni hal qilish kontekstida ushbu tadqiqot mintaqaning turizm salohiyatidan foydalanish darajasiga tashqi omillar ta'sirini modellashtirishga qaratilgan. Zero, har bir mamlakat va mintaqaning turistik xizmatlari va mahsulotlari o‘ziga xosdir, chunki ular mavjud maxsus tabiiy resurslar, madaniy meros, faqat ularga xos bo‘lgan ekologik, ijtimoiy va boshqa omillar ta’sirida shakllanadi; va agar bir mamlakatda/mintaqada ma'lum bir omilning ta'siri turizm rivojlanishini zaiflashtirishi mumkin bo‘lsa, boshqasida - bu uni rag'batlantirishi mumkin. Tadqiqotda mos yozuvlar qiymati bilan taqqoslash usuli va integral ko‘rsatkichni hisoblash usuli qo‘llanildi. Tahlillar asosida mintaqaning turistik salohiyatidan foydalanish darajasining integral koʻrsatkichi hisoblab chiqildi va Ukrainaning Karpat mintaqasi misolida turistik salohiyat darajasiga tashqi omillarning taʼsirini baholash usuli sinovdan oʻtkazildi.
Библиографические ссылки
Androniceanu, Armenia, and Manuela Tvaronavičienė. 2019. Developing a holistic system for social assistance services based on effective and sustainable partnerships. Administratie si Management Public 33: 103–18. [Google Scholar] [CrossRef]
Androniceanu, Armenia, Jany Kinnunen, and Iryna Georgescu. 2020. E-Government clusters in the EU based on the Gaussian Mixture Models. Administratie si Management Public 35: 6–20. [Google Scholar] [CrossRef]
Bashynska, Iryna, Iryna Lytovchenko, and Dmytro Kharenko. 2019. Sales tunnels in messengers as new technologies for effective. Internet-marketing in tourism and hospitality. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering 8: 594–98. [Google Scholar] [CrossRef]
Batyk, Iwona, and Daniel Rzeczkowski. 2020. Cross-border cooperation at the external border of the European Union in the context of political, economic and social conditions: The case of the Polish-Russian neighbourhood. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy 15: 833–71. [Google Scholar] [CrossRef]
Ben, Aissa, and Mohamed Goaied. 2014. Performance of tourism destinations: Evidence from Tunisia. Journal of Hospitality & Tourism Research 41: 797–822. [Google Scholar] [CrossRef]
Botlíková, Milena. 2021. Potential Pond Farming in the Context of Tourism. Journal of Tourism and Services 20: 42–65. [Google Scholar] [CrossRef]
Bowen, John, and Elizabeth Whalen. 2017. Trends that are changing travel and tourism. Worldwide Hospitality and Tourism Themes 9: 592–602. [Google Scholar] [CrossRef]
Čabinová, Veronika, Peter Gallo, B. Petra Pártlová, Jan Dobrovič, and Milan Stoch. 2021. Evaluating Business Performance and Efficiency in the Medical Tourism: A Multi-criteria Approach. Journal of Tourism and Services 22: 198–221. [Google Scholar] [CrossRef]
Center for Medical Statistics of the Ministry of Health of Ukraine. n.d. Available online: http://medstat.gov.ua/ukr/main.html (accessed on 13 May 2020).
Chang, Eva Yi-Wei. 2020. From aviation tourism to suborbital space tourism: A study on passenger screening and business opportunities. Acta Astronautica 177: 410–20. [Google Scholar] [CrossRef]
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2024 Tahmina Sakibayeva
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Условия лицензии
Эта работа доступна под лицензией Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Чтобы просмотреть копию этой лицензии, посетите http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ или отправьте письмо по адресу Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, США.
По этой лицензии вы можете:
Поделиться — копируйте и распространяйте материал на любом носителе и в любом формате.
Адаптируйте — делайте ремиксы, трансформируйте и дорабатывайте материал.
Лицензиар не может отозвать эти свободы, если вы соблюдаете условия лицензии. На следующих условиях:
Атрибуция. Вы должны указать соответствующую ссылку, предоставить ссылку на лицензию и указать, были ли внесены изменения. Вы можете сделать это любым разумным способом, но не таким образом, который бы предполагал, что лицензиар одобряет вас или ваше использование.
Некоммерческое использование — вы не имеете права использовать материал в коммерческих целях.
Никаких дополнительных ограничений. Вы не имеете права применять юридические условия или технологические меры, которые юридически запрещают другим делать все, что разрешено лицензией.