LANGUAGE PROPOSAL ON TEACHER DEVELOPMENT
Аннотация
Modern era requires people to become professional. To be professionals theyneedto work regularly on themselves and make personal development their permanent tradition, nomatter what field they are in. We emphasize that it is noteworthy that various courses areorganized for the development of such personnel, and various project works are presentedtoprivate and state organizations for the financing of these courses. The material presentedbelow is an article aimed at improving the qualifications of personnel to be organized inacertain region of Uzbekistan, and explains how to prepare of project work.
Библиографические ссылки
Agency for Promoting Foreign Language Learning. Official website Retrieved from http://www.lpa.gov.uz/
Brown, D.H. (2010). Language Assessment: Principles and Classroom Practices (2nd Edition). White Plains, NY: Longman Pearson.
Crandall, J & Miller S. F. (2014). Effective Professional Development for Language Teachers. In Celce-Murcia. Teaching English as a Foreign or Second Language. p.641. USA, Boston: National Geographic Learning.
EF English Proficiency Index World Bank sources) (2021). Retrieved from https://www.ef.com/wwen/epi/
Gardner, R.C (2006). The social educational model of second language acquisition: A research paradigm. EUROSLA Yearbook, 6(1) 237-260.
Hossain, M. (2016). English Language Teaching in Rural Areas: A Scenario and Problems and Prospects in Context of Bangladesh. Doi:10.7575/aiac.alls.v.7n.3p.1 Retrieved from http://dx.doi.org/10.7575/aiac.alls.v.7n.3p
Kaplan, R.B. (2011). Macro language planning. In E. Hinkel (Ed.), Handbook of
research in second language teaching and learning: Volume 2 (924-935). New
York: Routledge.
Kaiser, D. (2018). Growing Your Own Onion: Teachers as Writers of Language Planning
and Policy Proposals (draft article)
Kheng, C.C.S. & Baldauf, Jr., R.B. (2011). Micro language planning. In E. Hinkel
(Ed.), Handbook of research in second language teaching and learning: Volume 2
(936-951). New York: Routledge.
NasafNews local news website. Retrieved from https://nasafnews.uz/?p=6156&l=lat
Richards, J. & Farrell T. (2010). Professional Development for Language Teachers.Retrieved from https://assets.cambridge.org/97805218/49111/sample/9780521849111ws.pdf
Sabohat, S. (2023). ENGAGING WAYS OF TEACHING GRAMMAR. Science and innovation, 2(Special Issue 14), 473-475.
Shaitan A & Zakhidova G. (2021).Writing a formal email in English: Exploring university students’ pragmatic competence Central Asian Journal of Education
Sodiqova D. LINGUISTIC CHARACTERISTICS OF PHRASEOLOGISMS INVOLVING CLOTHES NAMES IN ENGLISH AND UZBEK //Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences. – 2022. – Т. 2. – №. Special Issue 28-2. – С. 206-212.
Sodiqova D. MAKING EFFECTIVE ORAL PRESENTATIONS IN ESL //International Scientific and Current Research Conferences. – 2023. – С. 492-497.
Statistics committee of the Republic of Uzbekistan (2021). Retrieved from https://www.stat.uz/uz/rasmiy-statistika/social-protection-2
The Ministry of Public Education of Uzbekistan, official website. Retrieved from https://www.uzedu.uz/oz/statistika
The Ministry of Public Education of Uzbekistan, official website https://www.uzedu.uz/en/ozbekiston-respublikasi-prezidentining-2012-yil-10-dekabrdagi-chet-tillarini-organish-tizimini-yanada-takomill
Zhao, S. (2011). Actors in language planning. In E. Hinkel (Ed.), Handbook of research in second language teaching and learning: Volume 2 (905,923). New York: Routledge.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2024 Dinora Sodikova
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция — Некоммерческое использование») 4.0 Всемирная.
Условия лицензии
Эта работа доступна под лицензией Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Чтобы просмотреть копию этой лицензии, посетите http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ или отправьте письмо по адресу Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, США.
По этой лицензии вы можете:
Поделиться — копируйте и распространяйте материал на любом носителе и в любом формате.
Адаптируйте — делайте ремиксы, трансформируйте и дорабатывайте материал.
Лицензиар не может отозвать эти свободы, если вы соблюдаете условия лицензии. На следующих условиях:
Атрибуция. Вы должны указать соответствующую ссылку, предоставить ссылку на лицензию и указать, были ли внесены изменения. Вы можете сделать это любым разумным способом, но не таким образом, который бы предполагал, что лицензиар одобряет вас или ваше использование.
Некоммерческое использование — вы не имеете права использовать материал в коммерческих целях.
Никаких дополнительных ограничений. Вы не имеете права применять юридические условия или технологические меры, которые юридически запрещают другим делать все, что разрешено лицензией.