Бўлажак касб таълими ўқитувчиларнинг касбий-педагогик ижодкорлигини компетентли ёндашув асосида ривожлантириш технологиялари

Авторы

  • Одил Қўйсинов Nordic International University

Ключевые слова:

касб таълими, узлуксиз таълим, касбий компетентлик, таълим сифати, компетентли ёндашув

Аннотация

Мазкур монографияда бўлажак касб таълими ўқитувчиларининг касбий-педагогик ижодкорлигини компетентли ёндашув асосида ривожлантиришнинг педагогик муаммо эканлиги, компетентликни шакллантириш бўйича амалга оширилган ишлар таҳлили, олий таълим муассасаларида бўлажак касб таълими ўқитувчиларнинг касбий-педагогик
ижодкорлигини ривожлантиришнинг педагогик-психологик шарт-шароитларни яратиш, касб таълими ўқитувчиларини тайёрлаш жараёни мазмунини компетентлик ёндашув асосида модернизациялаш, касбий компетентлигини шакллантиришнинг хусусиятлари ва ижодкорликнинг ўрни, касбий компетентлигини шакллантиришда таълим технологияларини лойиҳалаш ҳамда компетентли ёндашув асосида касбий-педагогик
ижодкорликнинг ривожланганлик даражасини аниқловчи мезонларни асослаш каби масалалар ўз аксини топган. Монография узлуксиз таълим тизимида педагогик фаолият олиб бораётган педагог-ходимлар, магистрантлар, докторантлар ҳамда тадқиқотчилар учун мўлжалланган.

Библиографические ссылки

Ўзбекистон Республикаси «Кадрлар тайёрлаш Миллий дастури»/ Баркамол авлод – Ўзбекистон тараққиётининг пойдевори. – Т.: «Шарқ», 1997. – 31-61 б

Каримов И.А. «Юксак маънавият – енгилмас куч». Т. «Маънавият». 2008.- 63 б

Мирзиёев Ш.М. Буюк келажагимизни мард ва олижаноб халқимиз билан бирга қурамиз. –Т.: Ўзбекистон, 2017. – 488 б

Мирзиёев Ш.М. Танқидий таҳлил, қатъий тартиб-интизом ва шахсий жавобгарлик – ҳар бир раҳбар фаолиятининг кундалик қоидаси бўлиши керак. – Т.: Ўзбекистон, 2017. – 104 б

Мирзиёев Ш.М. Эркин ва фаровон, демократик Ўзбекистон давлатини биргаликда барпо этамиз. – Т.: Ўзбекистон, 2016. – 56 б

Ўзбекистон Республикаси Президентининг Қарори “Олий таълим тизимини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тўғрисида” 20.04.2017 й., ПҚ-2909, Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2017 й., 18-сон, 313-модда, 19-сон, 335-модда, 24-сон, 490-модда

Ўзбекистон Республикаси Президентининг Фармойиши “Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича харакатлар стратегияси тўғрисида” 07.02.2017 й., ПФ-4947, Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2017 й., 6-сон, 70-модда, 20-сон, 354-модда, 23-сон 448-модда

Абдуллаева Қ.М. Махсус фанларни ўқитишда бўлажак ўқитув-чиларнинг касбий билим ва кўникмаларини шакллантиришнинг методик асослари: Дис. … пед. фан.ном. –Т.: 2006. –182 б

Антропова Л.В. Формирование профессиональной готовности учителя к педагогической деятельности в адаптивной школе: Дис. …д-ра педагогических наук / Л.В.Антропова, - М., 2004. – 396 с

Азизхўжаева Н.Н. Педагогик технология ва педмаҳорат. Т.: Низомий номидаги ТДПУ, 2003 – 176 б Ашурова С.Ю. Профессиональная компетентность как объект оценки // Молодой ученый. – 2012. - № 4. – С. 414-417

Атутов П.Р., Ложкин В.М. Подготовки преподвателей для профессиональной подготовки учащихся // Сов. Педагогика. – Москва, 1985. – №2. – С.54-57

Бабанский Ю.К. Избранные педагогические труды. – М.: «Педагогика», 1989. – 560 с Беспалько В.П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. – М.: «Просвещение», 1995. – 336 с

Батышев С.Я. Подготовка инженеров-педагогов – проблема комплексная / С.Я Батышев // Профессионально-техническое образование. 1996. -№3. – С.52-53

Выготский Л.С. Избранные психологические исследования. – М., Изд-во АПН РСФСР, 1956. – С.438-452

Голиш Л.В., Файзуллаева Д.М. Педагогик технологияларни лойиҳалаштириш ва режалаштириш. Т.: Иқтисодиёт, 2011–208б

Гришина И.В. Профессиональная компетентность директора школы. Автореф.: дис. … докт.пед.наук. – М.: 2004. – 40 с

Джураев Р.Х. Организационно-педагогические основы интенсификации системы профессионального подготовки в учебных заведениях профессионального образования: Автореф. дисс … док.пед.наук.-Т.:1995.-43с

Зеер Э.Ф. Модернизация профессионального образования: компетентностный подход // Образование и наука. Известия. Урал. отделение РАО. 2004. – № 3. – С. 42-53

Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования [Текст] / И.А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. № 5. С. 34-42

Исмаилова З.К. Талабаларнинг касбий педагогик малакаларини шакллантириш: Дисс. ... пед. фан. ном. – Т.: 2000. – 186 б

Исмаилова З.К., Химматалиев Д.О. Муаммоли таълим орқали талабанинг илмий-ижодий қобилиятларини шакллантириш. // Ирригация ва мелиорация.- № 1. – Б. 103-105

Исянов Р.Г. ва бошқалар. Олий таълим муассасалари профессор-ўқитувчиларининг малакасини ошириш технологиялари. Монография. –Т.: Фан. 2011

Ишмухамедов Р, Абдуқодиров А, Пардаев А. Таълимда инновацион технологиялар.- Т.: Истеъдод, 2008.- 180 б

Қўйсинов О.А., Маматов Д.Н., Турсунов С.К., Маннонов Ж.А., Исянов Р.Г. “Касб таълими ўқитувчиларининг касбий компетентлигини шакллантиришда малакавий педагогик амалиётни ташкил этиш ва бошқариш электрон тизими. Ўзбекистон Республикаси интеллектуал мулк агентлиги гувоҳномаси № DGU 02745. 2013 йил. 05 март

Лукъянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя // Педагогика. – 2001. – № 10. – с. 56-61

Маркова А.К. Психология профессионализма.–М.:Знание,1996.–308 с

Муслимов Н.А. Бўлажак ўқитувчининг лойиҳалаш фаолияти. 2012 й. Ўқув қўлланма. 6,1 б.т

Муслимов Н.А. ва б. Касб таълими мазмунини модернизациялаш асосида ўқитувчилар касбий компетентлигини шакллантириш технологияси. Монография. Т.: «Фан ва технологиялар» 2013. – 26-28 б

Муслимов Н.А. Касб таълими ўқитувчиларини касбий шакллантиришнинг назарий – методик асослари.: Дис. ... пед. фан. докт. – Т.: 2007. – 275 б

Муслимов Н.А., Гаипова Н.С., Абдуллаева Қ.М. Бўлажак касб таълими ўқитувчиларининг касбий компетентлигини шакллантиришда инновацион таьлим технологияларидан фойдаланиш. Низомий номидаги ТДПУ Ризографи, Тошкент 2014 йил. 5,0 б.т

Нишоналиев У. Формирование личности учителя трудового обучения: проблемы и перспективы. –Т.: Фан, 1990. – 88 с

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Пер. с англ. – М., 2002. –

с

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. – СПб.: Питер, 2006. – 713

Селевко Г. Педагогические технологии на основе дидактического и методического усовершенствования УВП – М.: 2005

Сластении В.А. Профессионализм учителя как явление педагогической культуры / В.А.Сластенин // Педагогическое образование и наука, 2008, № 12. С. 4-15

Толипов Ў.Қ. Олий педагогик таълим тизимида умуммеҳнат ва касбий кўникма ва малакаларни ривожлантиришнинг педагогик технологиялари: Дис. ...пед.фан.докт. – Тошкент: 2004. – 314 б

Ходжабоев А.Р. Учебно-методический комплекс подготовки учителей трудового обучения. Метод.рекомендации. – Т.:, УзНИИПИ, 1989.- 93 с

Химматалиев Д.О. Касбий фаолиятга тайёрганлик диагностика қилишда педагогик ва техник билимлар интеграцияси. Монография. – Тошкент: Ўзбекистон, 2018. – 168 б

Ходиев Б.Ю., Голиш Л.В., Рихсимбоев О.К. Кейс стади – современная технология обучения в экономическом вузе. Т.: SIGMA-PRINT, 176 с

Шарипов Ш.С. Ўқувчилар касбий ижодкорлиги узвийлигини таъминлашнинг назарияси ва амалиёти. Пед. фан. докт. ... дисс.–Т., 2012.–264 б

Шарипов Ш.С. Талабалар ихтирочилигини шакллантиришнинг педагогик шароитлари: Дисс. ... пед.фан.номз. – Т.: 2001. – 140 б

Bloom B.S. (ed) et al. A taxonomy of Educational Objectives: Handbook I: The Cognitive Domain. Harvow, 1956

Radha Mohan. TEACHER EDUCATION. Published by Asoke K.Ghosh, PHI Learning Private limited, Rimjhim House, 111,Printed by Mudrak, 30-A, Delhi-110091/ ISBN-978-81-203-4382-5, India, 2013

Загрузки

Опубликован

2024-03-29

Выпуск

Раздел

Исследовательские статьи